FRI FRAKT
- EXPRESSFRAKT
 
FAKTURA 
- BETALA I EGEN TAKT

INFO@ENKLABLOMMOR.SE

 
 

Betala med Klarna 

Tillgängliga betalningssätt:

Faktura 14 dagar (0 kr i avgift), kort, betalning via internetbank, delbetala i din egen takt och betala i slutet av månaden. 

Efter slutfört köp finns möjlighet att välja andra betalningsmetoder: Kort, betalning via internetbank, delbetala i din egen takt och betala i slutet av nästa månad.

 
Vanliga frågor

Vad är Klarna faktura?

Klarna faktura är ett säkert och smidigt betalsätt. Du betalar först när du har fått hem och kontrollerat dina varor. Fakturan ska oftast betalas inom 14 dagar, men tiden varierar lite beroende på vilken e-butik du handlar hos. Alla uppgifter som behövs för att betala finns på din faktura. 

Betalningsmottagare:Klarna/Nordea Finans Sverige AB (publ) 

Bankgiro: 221-1555 

Plusgiro: 415 85 02-7 

För betalningar från ett utländskt konto gäller följande uppgifter: 

IBAN: SE58 9500 0099 6026 0036 5171 

BIC/SWIFT: NDEASESS


Hur delbetalar jag min faktura? 

Så här gör du: betala bara in ett lägre belopp (det lägsta beloppet du kan betala ser du på raden "Delbetala från" på din faktura) så görs din faktura om till delbetalning. I mitten av efterföljande månad skickar vi en ny faktura med post och du bestämmer själv om du vill betala det lägsta beloppet, ett valfritt högre belopp eller hela det kvarvarande beloppet för att avsluta delbetalningen. Se fullständiga villkor här. Har du delbetalat med Klarna tidigare vill vi gärna att du kontaktar vår kundservice för att vara säker på att vi har din nuvarande adress registrerad.

 

Hur fungerar det med faktura?

När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en faktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt. Dessutom betalar du bara en enda aviavgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt.

Hur registrerar jag mig för Klarna Mobil?

I regel behöver du inte registrera dig alls för att betala med Klarna Mobil. Undantag är om vi inte tidigare registrerat ditt mobilnummer, t ex om du har ett oregistrerat kontantkort och inte har betalat via Klarna tidigare. Har du blivit uppmanad att registrera dig, eller vill vara säker på att vi ska känna igen ditt mobilnummer registrerar du dig här. Om du har valt att registrera dig via brev får du en PIN-kod skickad till din folkbokföringsadress. Har du fått en PIN-kod skickad till dig klickar du här.


Varför har ni gjort en kreditupplysning?

Informationen vi hämtar är endast en mikroupplysning, vilket betyder att din kreditvärdighet inte påverkas och att det inte heller syns hos banker eller kreditgivare. Ibland behöver vi hämta information från en extern kreditupplysningsbyrå för att kunna göra en så korrekt kreditbedömning som möjligt. Det är frågan om en så kallad mikroupplysning, vilket innebär att den inte syns hos banker eller andra kreditgivare och inte påverkar din kreditvärdighet. En kreditupplysning görs då vi saknar information eller behöver uppdatera den information vi har i samband med att du väljer att betala ett köp med Klarna.


Klarna kundservice
Behöver du komma i kontakt med Klarna?

Klarna kundservice har öppet:

Mån - Tor

08:00 - 20:00

Fre

08:00 - 18:00

Lör - Sön

10:00 - 17:00

Helgdagar: stängt

Kontakt kundservice: 08-120 120 10



 


Fri frakt

Det är alltid fri frakt på alla beställningar hos Enkla Blommor. 



Kontakt

Vill du komma i kontakt med Enkla Blommor? Mejla till: info@enklablommor.se

Telefon:
Tid: måndag-torsdag 10-13, ej helgdagar.
Tel: 072-3245190